Mina grekiska studier

Igår kväll tog jag mig i kragen och började på allvar repetera grekiskan. Jag har nog gett upp om att få börja på nivå IV, men att arbeta i riktning mot det är aldrig fel och absolut inte att arbeta mot att kunna konversera bättre. Framgången på Rhodos gav mig blodad tand.

Δύο άστεγες γάτες

Ja, när man har bra översättningsprogram så kan man få till det … hehe. Fast jag kan nog säga det också .. men det räcker inte. Vill kunna mer, så dialoger med andra kommer mer naturligt. Men, jag känner att vägen dit är lång.

Konstigt, mina smileys har försvunnit från visuell skrivning … och de som är kvar har en border runt sig. Vilket bör gå bort om man går in i HTLM-koderna. Det har varit mycket som krånglat under senaste dygnet. 🙂 Har dock hittat annat istället…. Får ge mig av och leta efter dem !

Jag blir heller aldrig riktigt nöjd med designen. Ni som känner mig, vet hur ofta jag byter ut den. Den här är praktisk, men ser prålig ut … Det är alltid någonting med varje design som jag inte trivs med .. Varför nu designen är så viktig. Vet inte. Den bara är det…

Kommentera

