Femton dagar kvar

Det känns overkligt, samtidigt som det börjar gå upp för mig – jag är snart på väg ner till Grekland igen och till Athen. Jag kan förnimma känslan, atmosfären, värmen, dofterna och moskitos. För i oktober kan det finnas elaka små moskitos som kan förstöra nattsömnen.

Har en del att arbeta klart innan jag kan åka. Men knappt någon undervisning. I morgon och två kvällar, samt en föreläsning. Men jag har examinationer och tentor som jag skall bedöma. Dessa måste vara klara den 4 oktober och tiden börjar kännas knapp. Men vad gör man inte för att kunna åka.

På Όχι-dagen är trafiken avstängd – en helt underbar upplevelse!

Mina kollegor åker till Paris på lördag. Jag åker inte med … vill inte äventyra min resa till Athen. Är flygrädd och den mentala ansträngning som krävs av mig för att klara av varje start och landning tar alltför mycket på mina krafter. Dessutom kan en incident räcka för att min nu kontrollerbara flygrädsla skall blossa upp och bli akut skräck. Det räcker med den mentala träning som krävs för att komma ner till Athen. Men, det är numera med skräckblandad förtjusning som jag flyger … från början var det total skräck. Men jag har arbetat bort det mesta genom att flyga och genom mental träning. Jag går igenom varje start och landning innan.

Nu vet jag inte längre om det är den mentala träningen eller om jag faktiskt kommit över skräcken. Men det känns ibland som om det inte ligger så långt bort. När jag går in på Carl Bildts blogg och läser om hans ständiga resor, så undrar jag om han inte måste uppleva flygresor som vi andra bilresor.

Jag har aldrig varit i Paris och det hade varit kul att åka dit med hela gänget. Men det får bli en annan gång…

Nu är det Athen som gäller!

Trött ikväll – har i två dagar suttit och bedömt inlämningsuppgifter. Och då och då kommer jag ihåg – det är bara femton dagar kvar …

Update:

Klockan är 12.00 på natten i Athen, kolla in gradantalet….


Click for Athens, Greece Forecast


Kommentera

