Vi lägger oss i för mycket

…. i hur andra väljer att leva sina liv (om att slarva med våra relationer) Att diskutera olika former tycker jag är helt OK, men att fördöma andra för hur de lever sitt liv (om de inte skadar någon med det) – varför då. Varför måste vi leva likadant och ha samma ambitioner och livsuppgifter. Speciellt om vi samtidigt skall tala om hur viktigt det är att vi betraktas som unika individer.

Varför skall vi anse att ett enda sätt att leva är det bästa. Vad är det för fel på mångfald och på individens fria vilja att välja det liv hon känner passar henne bäst.

Jag vill leva lite annorlunda, men i stort sätt har jag valt mitt liv. Ingen har tvingat mig till någonting. Vem har rätten att bestämma att detta liv inte är tillräckligt bra eller att jag inte får ut tillräckligt av det. Det är som om jag skulle säga att det liv jag lever skall alla leva, därför att det är det bästa livet.

Varför denna tävlan om vem som är lyckligast, bäst, duktigast, mest ansvarsfull osv.

Låt oss leva istället!

Kommentera

