Mitt år 2008

Vågar inte skriva så mycket om år 2008. Vet så lite om vad som kommer hända. Inför varje nytt år så brukar jag ha många föresatser, men i år har jag det inte. Jo, kanske en enda

– jag skall ta allt som det kommer…

Det blir egentligen aldrig som jag har tänkt, vilket jag oftast inte upptäcker förrän året är slut. Det kan ha blivit bättre eller sämre, men väldigt sällan hur jag har tänkt att det skulle bli. Men visst finns det en viss njutning i att sitta och plita ner ens drömmar, önskningar och en viss fruktan inför ens farhågor.

För första gången står både mitt privatliv och mitt arbetsliv inför något nytt… och då blir det ännu svårare att förutsäga hur året kommer att bli. Och hur allt det här kommer att påverka den jag är och kommer bli vet jag inte heller.

Jag vet helt enkelt inte hur det kommer bli, hur jag kommer se tillbaka på år 2008 om ett år. Det troliga är väl att allt kommer lunka på med vissa smärre förändringar, men det kan lika gärna bli något helt annat. Jag kanske blir miljonär, kanske jag flyttar ner till Grekland eller också (vilket är troligast) lunkar jag på med min lön, mitt jobb och mitt privatliv …

Det här låter ju inte skojigt. Jag låter som värsta pessimisten. Men nej, det är jag inte…. Vill inte ta ut något i förväg .. jag vill bara ta allt som det kommer.

År 2007 blev bättre än jag tänkt mig, i allafall under den andra halvan .. men det hände ändå inget speciellt. Det gör det aldrig .. 🙂

Men nog är jag väl ändå lite pessimistisk ändå …. fast det känns inte så inom mig. Det kanske bara är så att jag inte har några förväntningar längre.

5 reaktioner på ”Mitt år 2008

  1. Du. För mig är allt blankt. Fullständigt. Jag vet ingenting. Det lilla jag vet är saker som jag ändå är oviss om.

    Så jag önskar oss båda ett bra år, vad som än händer!

  2. Jo, kanske det…. Men det är förväntningarna som ställer till det, tror jag. Det är ju när dessa inte uppfylls som besvikelsen kommer som ett brev på posten – alldeles för sent också (som posten kommer numera)

Kommentera

