Vinter

dscn3002.jpgNu är det väl ändå vinter … men varför skulle jag behöva gå upp tidigt i ottan efter att ha sovit bara två timmar och hamna rakt in i ett snökaos den enda morgonen jag varit tvungen att ge mig ut under helgerna, (och efter att desperat ha försökt att bli av med snön på bilen så mycket att jag kunde se ut genom vindrutan, och det blev nästan lika mycket snö inne i bilen som på den för det blåste ju till råga på allt) med trafikstockning, långtradare som fastnade och massor av snö. Trots det blev det inget längre stopp, men nervöst var det i allafall då bilen snöade igen och jag bara hade en liten sidobackspegel att orientera mig med när jag kryssade mellan långtradarna. Men tack vara strålkastare så lyckades jag avvärja två tillfällen då jag kunnat krocka. Sen blev det 40 km i timmen och långt avstånd mellan bilarna.

Har servat bilen idag … Åkte t-bana för första gången på mycket länge. Först blev jag nästan nobbad att åka med bussen till t-banan därför att jag inte hade någon biljett… och sen fick jag en Vad-tror-du-kommentar från spärrvakten. Hur skall jag kunna vet att det där systemet har införts. Jag tackade båda två, speciellt busschaffören som lät mig åka med. Annars hade jag nog frusit ihjäl om jag varit tvungen att gå.

Bad om att de skulle byta strålkastare och nu ser jag verkligen skillnaden. Har tyckte de varit lite svaga på sista tiden. För övrigt var allt i sin ordning. Och när jag åkte hem såg bilen ovanligt fin ut inuti. Min väninna sa till mig – det är som med oss människor – det lyser igenom när vi har fixat till oss …

Har inga snökaosbilder. Det är ju inget man tänker på eller klarar av att ta. Däremot har jag hittat en vinterbild.. och nu är det äntligen har blivit vinter här önskar jag den håller i sig och längtar inte efter värmen, trots att jag fortfarande huttrar efter morgonens eskapader.

***

Har ännu inte vant mig vid att få upp SUs hemsida, blir förvånad varje gång. Men jag vänjer mig nog snart. För övrigt är väl allt som vanligt – uppsatser som skall läsas, Dewey´s mastodontverk Demokrati och utbildning, som jag skall läsa om inför ett seminarium och så…

I natt skall jag iaf gå och lägga mig tidigt och

2 thoughts on “Vinter

  1. Låter som det kommit ordentligt med snö i landet nu, är så dags nu när julen är över! Tur det löste sig trots att du inte hade biljett (ler)
    Kram

  2. Ja verkligen, vet inte hur det hade gått annars, utom att jag fått gå i två kilometer i det busvädret. …
    Men så är det tyvärr ofta i mina trakter – att julen är som den varit och sen i januari kommer snön… Och det går väl an om den kommer nu. Värst är det när den inte kommer förrän i februari, för då ligger den ofta kvar längre.
    Man blir lite piggare … när det är snö!

Kommentera

