Det där med identitet

Det är säkert ingen stor sak, men jag känner mig lite kluven … Det är stressande att inte kunna förklara hur det känns .. Jag anser ju allt vara OK, spännande osv. Men en helhet har slagits sönder och numera ingår jag som en del i en ännu större helhet. Är jag rädd för att försvinna, är jag rädd att alla andra skall försvinna. Varför känns det som om jag vill börja gråta … när jag inte har gjort det tidigare. Men det känns inte som bokstäverna som formar det nya hör ihop med mig, inte än… men kanske det blir bättre….

Varför känner jag helt plötsligt att jag skulle vilja börja storgråta … det är ju egentligen inte någon större sak, eller är det?

Det är en förlust … men samtidigt är det ju en vinst.

Det måste ha med identiteten att göra….

Kommentera

