Coaching

Det finns numera alla typer av coaching, t.o.m ordningscoaching.. Nåväl! Man kan hitta några guldkorn ibland, men att sitta och försöka reda ut alla områden i ens liv som kanske behöver redas ut kan ju bli en heltidssysselsättning med tanke på allt skrivande, tänkande o.dyl. som krävs för att verkligen komma underfund med vad som behöver ändras på och vad som kan behållas.

Men jag har funnit några saker som man kan sitta och fundera över när man har lite tid över…

Om du var 99 år idag, vad är du säker på att du mest av allt velat uträtta i ditt liv? Vilken person vill du bli ihågkommen som?

Det här skall ge oss svaren på alla frågor om hur vi vill leva…. tror ni på det? Tänk om man får ångest istället när man upptäcker att det inte är möjligt att uppnå. Fast enligt coacher är ju allt möjligt. Tror ni på det?

Det här är ett verkligt guldkorn…

Katter utgår från att de är bjudna till allt roligt

Det är ju så sant 🙂

3 reaktioner på ”Coaching

  1. De 2 uttrycken är nästan sina motsatser…

    1an tynger…men mest pga vad andra kanske tycker och tänker om vad jag borde ha gjort med mitt liv.

    2an istället är helt underbar och så ‘det är så man ska leva’….glatt och framför allt stolt!

  2. Oj…frågorna:)

    Tror ni på det nr.1
    -Ja, om det sätts igång tidigare…men man kanske menar att man ska tänka sig framåt i tiden och låtsas se tillbaks på sitt liv.

    nr.2
    – Nej, tyvärr.

  3. Jag kommer faktiskt inte på någonting speciellt – får fundera vidare på det där med 99 år. Det är bara en sak som får mig att undra över det här … men kan inte formulera det i ord än.

    Däremot har jag tänkt på katterna som tar för givet att de alltid är inbjudna till det som är roligt.

    Nej, jag tror inte allt är möjligt … Snarare att man slösar bort för mycket tid med att lyssna på och göra som coacharna tycker man skall göra. Jag anser man skall lyssna på sig själv istället, till känslorna – till det som känns bra i magtrakten.

Kommentera

