Mitt liv är också tråkigt

… men det går i perioder. Just nu är jag inne i en tråkperiod då ingenting händer, utom på jobbet. Givande tillvaro på jobbet, men annars är det urtrist faktiskt. Och det är väl tur att jag har det givande på jobbet. Är det normalt att en 23 åring tycker livet är så tråkigt (se SvDs psykolog) att han inte finner någon glädje och inte kan se att det kommer förändra sig – Så här säger han själv:

Det känns som om mitt liv har gått på ”repeat” och ska jag göra det här tills jag blir 65 kommer jag att bli tokig, det är helt enkelt för tråkigt!

Och varför skulle livet bli roligare efter 65 år … kan det vara att han helt enkelt inte har hittat jobbet han vill ha.

Men visst hade jag väl sådana tankar jag oxå när jag var 23 år gammal. Tror jag var i den åldern då jag bilade från Sundsvall till Östersund på en totalt öde vägsträcka och kom underfund med att livet inte var så dumt i allafall. Livet ändrar sig alltid.

Jag brukar säga att om inte det goda och roliga varar för evigt, gör inte heller det tråkiga det….

Och vem har sagt att livet alltid skall vara kul, även om jag skulle vilja leva som katten. Men inte ens katter är alltid glada … eller på humör!

3 thoughts on “Mitt liv är också tråkigt

  1. Monika!
    Klart det är tråkigt ibland – för vore det inte det, så kunde det ju heller aldrig bli riktigt roligt. Att ständigt ha roligt – ett konstant tillstånd alltså – innebär ju att bara det finns och det kan väl aldrig vara roligt att alltid ha det på samma sätt.

    Men fy för att vara 23år och ha tråkigt och vantrivas osv – det är för jäkligt för då har man hela livet framför sig och en hel massa att dra på som t ex alla sina egna och, inte att förglömma, andras förhoppningar på sig. Och att hitta jobbet man vill ha, är långt ifrån alla förunnat. Att vara riktigt nere i lång tid i den åldern kan vara värre än att vara det högre upp i åldern tror jag.

    —–
    Skrev för som v…v…., har annan blogg och, som du ser, bild nu. (Min blogg har för liten text, funderar på att ta samma som du för jag vill ha datum o tid vid inläggen och de flesta är opraktiska ang detta och jag orkar inte försöka tagga.)

  2. Jo, det ligger något i att man måste ha tråkigt för att förstå att man har kul … 🙂

    Har varit inne och kikat och visst – texten är väldigt liten! Men jag har en liten skärm så mycket jag läser är smått…

Kommentera

