Som förälder …?

Jag förstår inte Hägglunds uttalande – Som förälder blir man ledsen! gällande att unga placeras bland svårt mentalsjuka … (se SvD)

Om han nu inte vore förälder av vilken anledning skulle han då bli ledsen över det? Och jag som inte är förälder – av vilken anledning skall jag bli det? Eller kan jag inte bli ledsen om jag inte vore förälder. Så, vad menar han … ?

Som lärarutbildare blir jag ledsen över att unga … ???

Det här är vad det gäller:

En rad barn– och ungdomspsykiatriska kliniker runt om i landet bryter mot FN:s barnkonvention, avslöjade SvD igår.

Trots att det strider mot folkrätten sätts unga i bältessängar på våldsamma vuxen­avdelningar.

Det handlar om att det strider mot folkrätten.

Om allt är beroende av politikers förmåga till empati, ja då blir jag riktigt rädd.

Kommentera

