Fredagkvällar = sovkvällar

Fredagkvällar har blivit sovkvällar för mig.

I gårkväll lyckades jag hålla mig vaken till andra pausen på Let´s dance, sen var det POFF. Vaknade tio timmar senare med allt påslaget. Inga värmeljus denna gång. Jag har lärt mig nu…. Efter en veckas jobb, existerar inga tända ljus för min del. Jag märker inte att jag är på väg att somna. Troligen blinkar jag och somnar i samband med blinkningen.

Just nu med avslutandet av höstterminen med alla examinationer och avslutande seminarier parallellt med startandet av två nya grupper på lärarprogrammet, samt ett visst strul iochmed samgåendet känns det som om man befinner sig på en lina … ett steg fel, så faller man. Det känns bara så, men är inte så!

Men tröttheten är ett faktum .. Men det lättar, det blir ljusare på alla fronter. Och våren kommer absolut. Bilen är fortfarande ren efter tvätten … och snart kommer säkerligen dagen då jag kan sätta mig i solen och bara njuuuta. Tanken på våren och på sommaren efter denna fullständigt uttristna snöfattiga vinter som borde förbjudas i lag gör att man står ut. Nu är det iaf nästan ljust när man åker till jobbet på morgonen, men fortfarande mörkt när jag kör hem.

Igår såg jag en gul knopp i en rabatt och hörde talgoxar som börjat kvittra …

Våren är nog snart här … Snart mars. Men det kan bli bakslag. Har varit med om liknande vintrar, då vintern kom i mars med snö och tjugo grader kallt. Men så illa blir det väl inte detta år, förhoppningsvis.

3 thoughts on “Fredagkvällar = sovkvällar

  1. Du är inte ensam om att fredagar blir sovkvällar har hört det av hur många som helst,när man jobbar går man på högvarv och när fredagskvällen kommer slappnar man av å då somnar man ovaggad.

    Vi går mot härliga tider våren är på väg oavsett om det blir ett bakslag och i år längtar man verkligen till vårsolens härliga strålar.

  2. Om det blir soldagar i mars ja då kan man börja njuuuta igen,det ska bli så härligt.

    man jobbar hela veckan kopplar inte av ordentligt när man vet man ska upp och iväg,när fredagen är till ända kopplar man av som sagt,lördagen blir en slappardag söndagen är den dag man är piggast på sen börjar det om igen.

Kommentera

