Ligger lågt ett tag

Känner inte för att skriva några inlägg …

Är trött, har mycket att göra och troligen problem med synen. När jag läser något på nätet måste jag plussa på textstorleken ordentligt.

Då jag prioriterar jobbet måste jag Vila ögonen genom att göra annat då jag inte jobbar eller pausar, än att skriva inlägg mm. Om inte så blir jobbet lidande. Måste lägga mig tidigt, blunda mycket mm. Skall gå till en optiker i morgon. Har troligen för svaga glas.
Har suttit hela dagen idag och lagt upp konferenser på nätet – PUH … Träffar två nya grupper nästa vecka.

… men jag behöver inte anstränga ögonen så mycket, när jag fixar konferenserna .. eftersom det inte är text jag skall läsa. Men måste vila ikväll igen.

6 thoughts on “Ligger lågt ett tag

  1. Jag började undra var du tagit vägen, men nu skrev du ju det. Det är inget bra att skriva inlägg om man inte känner för det, det blir bara tråkigt och pressande om man på något sätt börjar känna sig tvingad.

    Nu är jag sådan att jag inte är ute efter nya kontakter på nätet, men det händer ju ändå att jag börjar läsa någon speciell som verkar ok. Om sedan den människan försvinner så sitter man där och undrar. Minns att jag faktiskt riktigt saknade en jag läste som sedan bara försvann och jag kan känna saknad ännu för den persoen var så intressant och svarade också alltid och även på sådant som inte precis var positivt. Vid sådana tillfällen tycker jag förbannat illa om nätet …. och kanske även lite om mig själv och jag kan undra lite vad jag egentligen har där att göra.

    Det där med liten stil är irriterande. Jag tycker att text på nätet blivit mindre och mindre med åren, kanske för att så mycket som möjligt skall in på en sida så man inte ödslar plats och det inte kostar mer. Min egen blogg är jag ff sur på för att texten är liten, men även för att fetstil syns dåligt och jag funderar ännu ibland på att byta, men hittar ingen riktigt med de ”fördelar” jag vill ha, den som ligger närmast tror jag är din.

    Bäst att kolla upp det när det är något med ögonen. Hade själv något konstig med ögonen för några år sedan och var på väg att få det undersökt, men jag hade tur för det gick bort nästan lika fort som det kom.

    Hoppas du får det bättre och börjar blogga igen snart

  2. Tack tyckande…

    Jo, det har hänt mig också … och man undrar var de tar vägen. Men jag brukar tänka att de har mycket att göra eller har rest på semester eller är förkylda eller nåt. Fast … blir det för länge, ja då kan man verkligen börja undra…

    Jag har inte fixat nya glasögon på nästan tio år… du vet, man anpassar synen, men till slut blir det en ökad ansträngning. Och det är inte så att jag inte kan läsa liten stil, men jag får anstränga mig hela tiden och så blir jag troligen trött av det.

    Jo, vi får se, kanske om Björklund kommer med något nytt i mitt tycke horribelt förslag så kan jag nog inte hålla mig.

    Tack för din kommentar! 🙂

  3. Tack Ullah… skall få nya glasögon .. Det har blivit en förändring, så dem jag har till att läsa med är inte längre okey. Jag har två par, ett där det är svagare på högra och starkare på vänstra ögat – ok?! Läs- och terminalglasögonen är starkare på högra och svagare på vänstra. Men jag ser sämre på det vänstra ögat. Så jag vet inte vad som hände när jag skaffade de där andra glasögonen för länge sen. Men då märkte jag inte av det. Så kanske det har blivit värre på grund av att synen blivit sämre eller också har det skett en förändring. Konstigt är det iaf. Det tyckte även optikern!

    Men det är inte bara synen … känner just nu inte för att blogga! Läser några bloggar, svarar lite då och då. Mer blir det inte. Men, vem vet, om några dagar kanske jag är i gång igen. Tar igen allt och skriver tio inlägg på raken. Eller också tar det ett tag till. Kopplar t.o.m. ur datorn från nätet och bär med mig den.

  4. Allt sådant där går i vågor. Det finns vissa intensiva perioder, sedan behöver man en paus. Som med mycket annat. Jag fortsätter att kika in då och då, i alla fall.

Kommentera

