Nekar fortfarande, trots stärkta misstankar

Den 31-åriga kvinnan som nu är misstänkt på sannolika skäl, nekar fortfarande, vägrar svara på frågor och vill inte frivilligt resa till Sverige, se SvD.

Jag försöker sätta mig in i hur jag skulle reagera om jag blev misstänkt för ett brott som det här utan att ha gjort det. Tror inte jag skulle vägra svara och/eller låta bli att åka till det land det har skett och jag själv har vistats under tiden för mordet. Skulle jag inte göra allt för att berätta vad jag gjorde, var jag befann mig någonstans?

Kvinnans förhållningssätt om man får tro tidningarna är märkligt och bekräftar snarare än eliminerar misstanken mot henne. Men det kanske bara är gammal unken psykologiskt struntprat. Det finns ju oskyldiga människor som har vägrat svara på frågor, därför att de är oskyldiga och känner sig förnedrade. Bevisbördan ligger på andra .. Nåja, hur det än ligger till, så får vi hoppas att det här löser sig.

Men för familjen, för sambon och mamman blir inte livet som de tänkt sig bara för en vecka sen. Idag skulle de ha haft inflyttningsfest i sitt nya hem. Det går att läsa om i sambons blogg daterat den 14 mars, alltså tre dagar innan det skedde. Jovisst ja, det blev något annat istället. De hade inte en aning om hur livet skulle förändras …

Och i Tyskland sitter en kvinna misstänkt för det dom flesta anser vara det värsta brottet mot enskilda människor.

2 thoughts on “Nekar fortfarande, trots stärkta misstankar

  1. Jag förstår vissa som skriver ”VEM SKALL VI TRO PÅ” för det är ju precis så som många känner…

    I nutid är det på tok för lätt för Åklagare att få till stånd en HÄKTNING vilket i sig inte är klokt, hur många gånger har vi inte fått läsa löpsedlar ang. vem som blivit häktat; Pojkvännen, Barnflickan HÄKTAT, misstänkt för, OSV…

    När åklagare agerar på detta hänsynslösa sätt och därför, ALLT FÖR MÅNGA GÅNGER häktat oskyldiga människor så gör det att gemene man tänker, VEM SKALL VI TRO PÅ…

    Jag är inte nöjd med hur åklagare sköter sig, INGEN skall någonsin behöva bli OSKYLDIGT häktad! Prickning är något som borde tillämpas för Åklagare som felaktigt, med fula metoder begär en person HÄKTAD.

    FREDRICK AHLBERG

  2. Ja, det blir svårare för varje år som går att veta vem vi skall tro på. Eftersom det man tror på, blir något annat efter en tid.

    Media vill sälja tidningar. Och har kanske lite för bråttom ibland. Och åklagare m.fl. vill få fast den skyldiga och har lite för bråttom ibland.

    Och så blir oskyldigas liv exploaterat i pressen.

Kommentera

