Mailtrassel

Om nu någon mot förmodan skulle ha saknat mina blogginlägg har jag haft fullt upp med mailtrassel. Det har skett en omläggning och det har nu blivit så att massor av bilagor tas bort och omvandlas till en txt. fil där det står någonting om filter.

Jag arbetar med att skriva ner synpunkter mm i bilagor som jag sen sänder tillbaka till avsändaren.

Det här mailtrasslet har bidragit till merarbete, eftersom jag får sända bedömningar utan bilagor till dem som inte kunnat få upp bilagorna. osv. osv. Och sen får jag spara allt i ett USB-minne för att sen skriva ut allt på papper på jobbet som de får hämta senare.

Allt har fungerat i 10 år och helt plötsligt inte…. Får hoppas att allt ordnar sig, för det här sättet att arbeta som jag gjort i åratal spar oerhört mycket tid för mig och det blir ingen onödig väntetid för dem som väntar på mitt svar. Och så får de ju mina kommentarer direkt. Annars får de åka in och hämta det.

Förutom mailtrasslet sitter jag och förbereder mig inför en ny kurs och läser en del litteratur.

PUH!

Det visar också hur beroende vi alla har blivit av mailen. Den låg på sätt och vis nere hela helgen, eftersom mailboxen var totalt tom. Kände mig en aning nervös innan jag såg att nästan alla mail kommit tillbaka.

______________

Men jag har iaf fått ett positivt besked från en myndighet idag. Som plåster på såren kanske. Och så är det ju en försmak av våren!

Kommentera

