Det var jätteroligt

att SUPER-SVERIGE vann. (SvD)

Nyheten

Super-Zlatan!!

står det i SvDs nätupplaga på första sidan.

Zlatan klarar inte av det här utan ett lag.

Ensam på plan är han ingenting. Fotboll är en lagsport.

Ge äran åt HELA laget! De spelade bra fotboll iaf om man jämför med Grekland. Jag såg inte till Zlatan speciellt mycket under matchen.

Min glädje försvinner av att det bara handlar om Zlatan.

Men Sverige kanske behöver en hjälte!

Update

Det står att Måltorkan är över för Zlatan och att den varat i 972 dagar och 1075 minuter. Är det han som haft måltorka eller svenska landslaget? Jaha, nu har jag forskat lite och fått veta att det är Zlatan som inte gjort mål på över två år i det svenska landslaget.

Dansk tv undrade varför han inte gjort mål i landslaget på två och ett halvt år. Zlatan svarade lakoniskt att det kommer förr eller senare. (källa)

Jag tror inte jag förstår hans storhet.

Kommentera

