Vilken kovändning

Nej, jag känner mig inte sviken (SvD) och (SvD). Inte heller vill jag lägga hela skulden på Fredrik Federley och Annie Johansson. Och ja, jag tror att våndan var äkta och att tårarna inte låg långt borta. Men det verkar som om Fredrik hämtat sig mycket snabbt. Han har lyckats nå en överenskommelse med de etablerade politikerna sen många år tillbaka, och med Tolgfors. Men, de använder honom i ett politiskt spel. De visste förmodligen om att många fler var beredda att trycka på NEJ-knappen. Det har ju framkommit idag. Och nu kan vissa folkpartister och säga att de tänkt säga NEJ, men att det nya får dem att säga JA.

Efter nästa val om man skall tro bloggarna och alla svikna röster kommer inte Fredrik eller Annie göra någon karriär, därför det finns inte något utrymme. Då har inte längre deras parti regeringsmakten.

Jag känner mig inte sviken av dessa unga politiker. Jag röstade inte på dem. Men jag vill säga att det här är nog det fulaste rävspel jag har bevittnat hittills i en riksdag i syfte att få igenom ett förslag som inte har fullständigt stöd.

Fredrik Federley skriver att det här är ett stort steg framåt. Nej, det är lite smink… Det ser bättre ut, men om man tar bort sminket är det samma gråa hy ändå. Han gjorde en kovändning som nog bara centerpartister kan göra. Han säger vidare att bloggarna är fel ute eftersom de inte vill ha någon massavlyssningslag alls. Nej precis och det är vad alla som nu känner sig svikna trodde att inte Fredrik Federley heller ville ha. Jag också. Mitt intryck var att han var emot ett övervakningssamhälle, speciellt när det stockade sig hos honom och han knappt kunde säga ordet.

Om en återremiss så skall den inte arbetas igenom på ett par timmar, därför att riksdagen vill få semester. Den skall verkligen gå ut på remiss till alla instanser efter att ha arbetats om. Men som jag ser det skall FRA-lagen enligt min personliga åsikt förkastas helt.

Har precis sett reprisen av samtalet mellan Ohly och Eneström och jag begriper inte att det är så svårt att tränga igenom den vägg av dessa ständiga upprepningar som hon gör. Och det som förvånar mig är att hon de inte funderar på att det klassiska för diktaturer är att stänga in sin befolkning för att skydda mot yttre hot. Och instängda kommer vi bli….

Vet de verkligen inte vad de gör när de röstar JA för den här lagen?

Stoppa FRA-lagen!

Kommentera

