Från FRA till KPU

Läs här … Jag orkar inte längre kommentera, inte just nu i allafall. rickfalkvinge och mina moderata karameller skriver om det på ett bättre sätt. Läs!

Jag har en konstig yrselkänsla, som om jag har en mardröm som det är svårt att vakna upp ifrån. Det känns som om jag är mer vaken när jag sover än när jag är vaken. Mina drömmar är mer sanna och närmare verkligheten än vad den i sig själv ter sig för mig just nu.

Vad har vi hamnat i för mardröm?

Allas privatliv och en stor del av befolkningens DNA skall användas för att komma åt brottsligheten mm. Inte för att användas till att forska på sjukdomar mm. Man räknar med att 3,3 miljoner svenskar skall omfattas. Total kontroll och en urholkad demokrati. Överdriver jag. Vill tro det och när jag inser att det inte är så, kommer mardrömskänslan in. Jag måste drömma alltsammans. Jag vill tro att jag snart vaknar och kan dra en djup suck av lättnad. Nej, det var bara en mardröm.

Men så är det inte … det är mardrömmen som är verkligheten.

4 thoughts on “Från FRA till KPU

  1. Jag har varit med om tre borgerliga regeringsperioder och även om jag inte sympatiserar med ideologierna i stora drag, så har jag aldrig tidigare fått den känslan jag har nu av att tidigare perioder har präglats av den okänslighet som råder. Jag har heller inte upplevt att de som regerat tidigare har verkat som om de har en vägg mellan oss och alla andra. De nuvarande sitter i boxen. Den största delen av oss andra står utanför och tittar in och undrar – Vad i hela friden sysslar de med därinne. Det verkar dessutom som om det är spegelglas från deras håll och medan vi kan se dom, ungefär som de har i amerikanska filmers förhörsrum, kan de inte se oss. De vet att vi finns därute, men som på en filmduk.

    Kontroll, övervakning och straff, gäller inom alla områden. De betar av … och så talar de om att det är för vår skull. Medan vi säger – Nemen, vi vill inte ha det där. Er s.k. omsorg. Dom säger att dom lyssnar, men vad dom gör är att höra vad vi säger, men lyssna i verklig mening gör dom inte.

    Det här har inte så mycket som jag kan se med borgerliga värderingar att göra, som med individerna som säger sig företräda dessa för ögonblicket. Ända från denna regering tillträdde 2006 har jag slagits av att ingenting går ihop med vad de säger sig stå för och de beslut de tar. Och nu är det väl glasklart.

Kommentera

