En liten semestertripp

Bestämde mig för att ta en liten semestertripp, förenat med lite arbete också. Nog för att jag inte vill ha strålande sol. Molnigt var okey, men redan efter Sillekrog började regnet och det fortsatte sen. Så här såg det ut i Herrbeta.

Och när jag kom från affären plaskade jag i en stor vattenpöl, så det blev ombyte i bilen.

Hoppades det skulle se annorlunda ut här på morgonen, men det gjorde det icke, så jag åkte till lite regnfattigare trakter, dvs. hem. Men jag har en hel del material.

På vägen hem såg jag mellan Norrköping och Nyköping en skylt som var tio meter bred i två rader, precis vid E4:an. Det gick så snabbt att jag inte kunde ta någon bild. Inte kommer jag heller ihåg exakt vad som stod, men ungefär så här …

FRA ÄR BRA. SOVJET FÖRR

GAV DEM MYCKET ATT GÖRA

Några har helt enkelt stannat någonstans, klättrat upp i slänten (ingen väg, inget samhälle, mitt i skogen men för alla att se från E4:an) och satt upp detta. Haha…

De har också gjort om vissa utrymmen i Nyköpingsbro och varmvatten på toaletten. Tjusigt. Men några bananer hade de inte. Det hade Herrbeta.

Ja, det var min lilla semestertripp i stora drag.

Kommentera

