Den 11 september

Hur skall man vända den 11 september till att bli en bra dag.

En dag då det händer någonting roligt, både i smått och stort.

Istället för En dag som man helst önskar skall ta slut så fort som möjligt för att kunna pusta ut.

Tips någon!?

__________________________________

På tal om annat, som gör livet gladare.
Jag har lagt in nya fräscha mattor i min bil och när jag tänker på det, blir jag så glad. Och så är den nytvättad och nästan nystädad. Nästan då jag inte fått tag på en dammsugare. Fick ta upp smulorna med maskeringstejp. Det gick det också, men vissa blev kvar.

8 reaktioner på ”Den 11 september

  1. Ett tips: Att inte påminna & prata om det som hänt den 11 september jämt & ständigt så fort det datumet närmar sig.

  2. Det ligger något i det, men då får man både blunda och gå med öronproppar. Låta bli och läsa tidningar mm, och eftersom man gör det i vanliga fall, tar man till dessa åtgärder för att det snart blir den 11 september och då kommer man verkligen ihåg det.

  3. Mitt tips gäller även tidningar,TV och radio…älta & älta det väcker bara minnen..det är World Trade Center som är det starkaste minnet och har inget att göra med Anna Lindh,Ronny Petterssons bilkrasch sen är det väl nåt med Chile också vill jag minnas…det är bara en slump att detta hänt samma datum.

  4. Möjligt att det är en slump men det gemensamma är att det är stora händelser som inneburit sorg för väldigt många människor, samtidigt som det förändrat livet för de flesta andra, samtidigt som det är min dag, men jag tror du missade min poäng. Om jag aktivt försöker att inte lyssna osv. så vet jag ju varför jag gör det. För att det är den 11 september. Jag skulle kunna göra som du säger om jag inte varje dag gick in och kollade nättidningarna mm. och ser på TV.

    De tar ju in WTC i allt – t.o.m. i en serie på nian, 48 timmar, i gårkväll Så om jag hade glömt det, så blev jag påmind. Det brukar bli det motsatta när man aktivt försöker förtränga att något hänt. Man kanske kan göra något bra för någon annan den 11 september. Ge bort en parkeringsbiljett eller ge någon en ros, eller nåt.

    Jag sitter precis inte och deppar den dagen, men man kan aldrig vara säker på att det inte händer något avgörande. Inte heller lägger jag in något övernaturligt heller, men andra gör det. De tror ju att 11/9 hade en viss symbolisk betydelse för dem som utförde attacken. Allt hade visst siffrorna 11 och 9 … läst om det på nätet någonstans.

  5. Usch ja ……. jag hör nog till dem som använder något a´la ”strutsmetoden” (dvs sticker ner hela huvudet i sanden för så varken hör, ser eller tänker jag något … äh äh..) när det gäller för fruktansvärt hemska saker som jag inom rimlig tid ändå inte kan göra något som helst åt ….. äummm. …….
    (Följer dina bloggar här och har ibland haft en massa att säga bl a i form av en massa frågor och ibland inte samma åsikter, men jag har inte varit på ”comment-humör”. Har ibland tänk ta upp det på min egen för tillfället vilande blogg, men det har inte blivit, skulle jag göra det så antar jag att du ser på dina bloggar att jag länkat till dig.)

  6. Du har rätt, ”strutsmetoden” gör ingen nytta, ingen långvarig i alla fall, men kanske lite för stunden … jag vet också mycket väl varför jag använder den. För mig är det någon slags ”för-studen-självskydd” när jag inte tycker jag står ut. Får lust att tycka igen ibland – och speciellt då hos dig – men bloggar är inte gjorda för diskussioner även om du verkar vänlig och alltid svarar.

Kommentera

