Men …

Sofia Nerbrand säger (se SvD):

Jag brukar säga till yrkeskvinnor med ambitioner som jag möter att de inte bara ska anlita någon hemma, de måste också skaffa sig en gedigen sekreterare och sluta vara duktiga flickor som tror att de ska hinna med allt på en gång. Att kunna köpa traditionellt kvinnliga arbetsuppgifter borde vara lika självklart som det är att låta någon annan byta däck på bilen, vår och höst, för en tämligen väl tilltagen summa pengar.

Det finns väl och har väl aldrig funnits några hinder. Men diskussionen gäller väl subventionen?

Däckbyte och annat subventioneras inte …

Själv skulle jag inte klara mig utan min manlige assistent på jobbet och vår avdragsgilla städhjälp i hemmet. De är guld värda. Utan dem skulle jag inte ha en sportslig chans att leda mitt företag, redigera en tidning, fylla detta kolumnutrymme med jämna mellanrum, ha en framgångsrik man och ha tid med honom och vår lille son. [min fetstil]

Ponera att jag inte skulle kunna sköta mitt arbete om jag inte hade en bil, för då hinner jag inte med allt annat som betyder mycket för mig. Sitta på t-banan och bussar tar alldeles för mycket av min dyrbara tid.

Varför får jag ingen subvention….

Inte ens för den årliga servicen som kostar tusenlappar …

Så orättvist!

2 thoughts on “Men …

Kommentera

