Den 11 september förflöt utan missöden eller katastrofer

Det kan tyckas vara en bagatell i jämförelsen, men det är inget kul att behöva ställa in sin födelsedag. Därför har jag slutat att bjuda folk eller planera in något speciellt. Och om de kommer, ja då verkar de inte vara på humör. Kort sagt, det mesta jag planerar in brukar spricka på ett eller annat sätt. Vem kan egentligen vara på sprudlande gott humör under en dag då så stora tragiska händelser har skett. Jag kan det inte. Och inte hjälper det att jag nu är övertygad om att det inte är någon bra dag att fixa någonting speciellt på. Jag har alltså själv ingen lust.

Men nu har jag iaf fyllt år och är en dag närmar 60 än igår. Nu är det 55 år som gäller och det är mycket svårt att förstå. Men så är det …

Och jag har förlikat mig 🙂 hehe…

Jobbade mest hela dagen igår och dagen var bra. Faktiskt riktigt trevlig.

Hade ett helsike att somna inatt. Vaknade stup i ett. Det här är inget ovanligt när jag haft en 12 timmars dag. Det är som om jag är så mycket i varv att det tar lika många timmar att varva ner. Och har jag undervisningen dagen efter, även om det är på eftermiddagen är jag orolig för att försova mig.

Svägerskan ringde från Prag. Där är det visst otroligt varmt. Solen visade sig här också, fast här var det inte varmt precis, utan isande kallt. Och när jag sen inte kunde sova låg jag och tänkte på att jag glömt i vilket land Prag ligger. Inget land jag kom att tänka på passade inte in. Tänkte mest på att det borde vara Tjeckoslovakien. Men det landet finns ju inte längre. 🙂 Nåja, tur att Google finns. Prag ligger i Tjeckien, så det var inte helt fel.

Usch, vad trött jag är nu … Dags att förbereda undervisningen, träffa studenterna och sen åka hem …

Sen är det helg.

2 reaktioner på ”Den 11 september förflöt utan missöden eller katastrofer

Kommentera

