Tänk så enkelt

… det verkar vara att ändra några formuleringar och få en del att tro att de vunnit en seger… eller få dem att börja hoppas (SvD) speciellt gäller det dem som är inne i den politiska sfären, men även en del andra som står utanför. Och det är det här politikerna vet om och utnyttjar till fullo. Dock inte till fulländning, eftersom skarvarna och brister är synliga om man tittar närmare och en gång till.

Det är en del av tidigare FRA-motståndare som nu verkar tänka om … eller i varje fall bli välvilligare inställda. Börjar de ge upp, därför att de är trötta eller av andra skäl?

Jag står fast tills den dagen då det inte finns några som helst öppningar för alternativa tolkningar. Den dagen då det som inte står idag, faktiskt står skrivet fullt klart och tydligt. Inga kompromisser för att få över andra på sin sida räcker när det gäller en lag som så genomgripande kommer förändra för oss medborgare.

Om det inte känns som man har vunnit, så har man det inte (se Svensson) Det är viktigt att fråga sig varför man inte får känslan och faktiskt lita på att den har något att säga till en. Till och med motståndare man inte alls trodde skulle börja svaja en endast liten millimeter ger nu uttryck för att börja ha gjort det (Mina moderata karameller) och börjar antyda en viss lojalitet mot sin regering. Vilket är ointressant. Det är olycksbådande om det räcker med några få ändringar när det är så mycket som fortfarande är oklart. Även om en del fortfarande är lite osäkra verkar det som om de kan vara villiga att säga OK. Jag kan ha stort förtroende för en regering i det stora hela, men ändå dissa en lag de av något märkligt skäl MÅSTE genomföra.

Medan andra fortfarande är emot som tidigare och det inte råder någon tvekan om det. Det är (Bloggelito) och (Valfritt) och (Falkvinge) och (Scaber-Nestor) och (deeped). Förhoppningsvis flera andra.

Det finns bara en enda väg att gå i nuläget – det är att riva upp lagen.

RIV UPP FRA-LAGEN ….

Det här är ingen förhandlingsfråga…

5 reaktioner på ”Tänk så enkelt

  1. Som du kanske har läst så vacklar inte jag. Däremot så kan man inte förkasta innan man satts ig in i frågan, eller hur?
    Men jag tycker nog att förslagen är ganska bra, men det är för hafsigt hopsatt.

  2. #1 Jag blev osäker … men om det är så, tror jag på ditt ord men det är väl att du ser ändringarna som bra, som får mig att bli osäker på var du står nu. Jag bedömer dem inte vara ganska bra … de innebär ingen egentlig förändring. Det är bara andra formuleringar och kanske några tillägg, men grundfrågan kvarstår.
    Eller också har jag missförstått dig tidigare. Du kanske inte var emot som jag är.

    #2 Tack

Kommentera

