Jag hungrar …

Känner av bristen på en vistelse i Grekland det här året. Var där sammanlagt sju veckor förra året och i år inte en enda liten ynka dag. Det känns. Som om något saknas, som om jag inte fått det jag behöver, som om jag inte kunnat slappna av ordentligt, trots lååång semester. Den var mer stressande än avkopplande. Jag känner mig mindre stressad nu när jag jobbar igen.

Tänk er själva att vara hungriga och varje dag inte få tillräckligt med mat. Eller vara sugna på något som inte finns att få tag på, t.ex. i mitt fall grekisk honung. Så känns det av att inte ha fått gå på grekisk jord i år, känna dofterna och omslutas av hettan därnere. Jag saknar t.o.m dammet och doften av hetta. Det var likadant 2006. Nu har jag bestämt mig för att om det så bara blir en vecka eller två, skall jag åka ner VARJE år. Inte åka ner sex/sju veckor varannat år.

Helst av allt skulle jag ha velat åkt ner till Athen för att vara där hela hösten…

Jaja …man får inte alltid det man vill! Idag har solen visat sig här.

Jag funderar på att åka ner till Linköping nästa helg. Det är kulturella evenemang där då, i tre dagar. Besöker nog Mjölby också … Men har inte bestämt mig än! Det är inte Athen, men det är i allafall något annat än URTRISTA Stockholm.

Kommentera

