Mina dagar i Linköping III – Är slut för denna gång

Det vackra vädret försvann innan mörket föll igårkväll, men upphörde efter någon timme. Sen kom blåsten, men det var ingen storm.

Och så här fint såg det ut lite senare på kvällen, då regnet dragit förbi.

När jag så efter en god hotellfrukost checkade ut och körde ut ifrån garaget och körde genom folktomma gator där löven virvlade och kajorna hukade och höll på att bli överkörda, kändes allt otroligt bra. E4-an var nästan tom på trafiken norrut. Mil efter mil och knappt någon bil alls. Men så började det regna någon mil efter Herrbeta där jag tankade och det upphörde inte och har fortfarande inte upphört. Inte en enda lastbil, ingen långtradare – kanske tjugo-trettio bilar körde om mig under hela vägen fram till Järna där trafiken började tätna. En enda husvagn i närheten av Södertälje syd. Däremot var det ett pärlband av billyktor söderut och tung trafik. På Sillekrog blåste det så starkt att bilen gungade när jag stannade.

Till nästa gång 🙂 – för fler besök kommer det bli.

PS! Läser Sommardöden! Inlägg kommer senare!

Kommentera

