En stor jävla snyting

Det är mycket svårt att inte beröras … genom Mymlans blogg har jag nu fått veta att en av bloggarna Alter Ego som jag läst ganska ofta tyvärr fått ett mycket tråkigt besked. Jag känner henne inte alls (hon känner troligen inte alls till mig) och avstår från att ge någon kommentar i hennes egen blogg, då jag inte kommenterat tidigare mer än någon enstaka gång. Stor önskan om att allt kommer gå bra har jag.

Genom Deeped har jag kommit in på en blogg som jag verkligen blev tagen av. Inte minst av att man två år efter hennes död fortfarande kommenterar. Tre hundra kommentarer som berättar en historia, som innehåller allt. Läs dem och förundras. HÄR

När man först kommer in i bloggen, ser det ut som vilken blogg som helst … ett inlägg daterat den 13 juni. Men man uppfattar kanske inte att det står 2006. Efter att ha läst kommentarerna och man blivit klar över vad som hänt genom dessa och man tittar återigen på inlägget och bloggen, så framstår vad som hänt klart som kristall. Ett avslut, men ändå skapar det en väntan — på att bloggägaren skall skriva ett inlägg igen.

Det är som om döden blir så synlig att det är svårt att värja sig.

Det är som att få en stor jävla snyting rakt i ansiktet.

Kommentera

