Ryktet om den egna betydelsen … är …

Jag blir verkligen full i skratt när jag läser följande i Alex Schulmans blogg:

Det finns så mycket vidriga bloggar där ute nu. Parodiskt dumma människor som skriver parodiskt dumma saker. Jag har känt stark olust för hela bloggscenen. Det håller på att gå åt helvete med allt det jag en gång byggde upp.

Iofs är det svårt att veta om han menar allvar eller driver med sig själv och sin egen betydelse.

Men om man skall ta det här på allvar, om vem som byggde upp BloggSverige, tänker jag främst på en person, samt på en del communities … Passagen och Aftonbladet.

Personen jag tänker på är Sigge Eklund som skapade Bloggportalen, samt ansvarade för Aftonbladets blogg. Före honom kände vi som smått började blogga 2002 ganska ensamma i bloggosfären … sen exploderade det fullständigt. Och nu … ja, det är fantastiskt med denna mängd av bloggare.

För övrigt är det vi alla bloggare tillsammans som byggt och bygger upp BloggSverige.

Känner till att en del aldrig missar ett tillfälle att få fram sin egen betydelse, men låt dem tro det. Vi andra mediokra bloggare vet ju hur det ligger till… Eller hur?

Säg inte emot …

Kommentera

