Hellre utbuad än strandsatt …

Kronprinsessan Victoria har blivit utbuad av passagerare som fick vänta på att hon skulle komma till flygplanet (se AB), då hon hamnat på fel terminal, fått bära 10 väskor själv och springa för att hinna med planet. Flygbolaget har nu tvingats be om ursäkt, för buandet? Nej, för att de körde henne till fel terminal.

Jag hade hellre blivit utbuad än strandsatt, då jag vägrades flygförbud en gång då jag blev sjuk före flygning och de inte vågade låta mig flyga förrän de tagit EKG.  Det var bara 10 minuter kvar innan planet skulle lyfta då jag fick klartecken. Men fick inte åka med. Det var för sent. Men jag är ju ingen VIP-are.

Men jag förstår inte. Vad då bära … finns det inte bagagevagnar på flygplatsen. Och varför kan inte kronprinsessan ha fått resesällskap eller rentav själv sett till att de hamnade på rätt flygplats. Men så där blir det när man låter andra sköta om ens angelägenheter.

Eller varför inte hyra ett privatjet.

Kommentera

