Vad är det för skitprat

Så här säger METRO

De är män, runt 30 år och hängivna den liberala frihetstanken.
Bloggarna som fick FRA-frågan att brinna.

Kanske är det en lite tillspetsat bild av aktörerna i bloggosfären. Men när det handlar om vilka som var mesta aktiva i FRA-debatten är det väldigt nära sanningen

Det är en sak hur länkad man är och en annan hur aktiv man är. Det handlar om vilken status man har i bloggosfären och hur väl man är känd.

Jag var aktiv men länkade inte till andra i någon högre utsträckning. Och då kommer heller inte många länka till mig. Så ligger det till. Jag såg bloggare som fick många länkningar, men som inte var aktiva. Jag var aktiv, men är inte speciellt känd, inte heller finns jag med i så många bloggrullar. Eftersom jag inte har många i min egen. Men AKTIV var jag och länkade till Svenska Dagbladet och DN m.fl. Sjuttio inlägg har jag skrivit om FRA-lagen.

Vad är det för skitprat att det är män, runt 30 år som fick FRA-frågan att brinna. Vi gjorde det tillsammans – alla som var med och skrev, om det så var ett eller sjuttio inlägg.

Media ser inte oss kvinnor (Drottningssylt; Mina Moderata Karameller

Några män har reagerat – se exempelvis Rick Falkvinge

Tackar för erkännandet 🙂

Update

Det finns en länk till artikeln om man vill blogg om artikeln. Och många har länkat till den, men blogginläggen syns inte. Är det jag som är blind?


3 thoughts on “Vad är det för skitprat

  1. Pressen försöker bara skapa rubriker som de senare kan slå tillbaka mot.

    Vilket bara bevisar att även den nya pressen (gratistidningarna) skiter fullständigt i vad som är sant eller inte.

Kommentera

