Alice och Kevin till finalen, men RÖSTA PÅ ALICE

Jag hade helst sett att det blivit Alice och Robin i final (AB AB1 AB2 och SvD) Under den här omgången har jag alltmer tröttnat på Kevin, som anses vara en anonym Maltes, men som i själva verket varit med i uttagningen till Melodifestivalen två gånger och som kör samma sak varje gång han uppträder. Dvs. jag ser inte att någon utveckling skett alls. Han är ju ”färdig”. Och det kan så vara, men att de går ut med att han skulle vara något av en amatör. Det är ju ohederligt. Marcus Fagervall, han hymlade inte om att han spelade i ett band. Men Kevin går ut på ett sätt som om det här är något nytt för honom och Juryn höjer honom till skyarna. Det här är ju verkligen inte alls något nytt för honom: Se HÄR

Dessutom känns Kevin för mycket publikfrieri….

Nu kanske jag retar upp 70%, men kan så vara. Det känns inte riktigt riktigt helt enkelt. Kan inte förklara det, men det är en magkänsla.

Robin!

Gulliga Robin, med den vackra rösten och blicken.

Kunde inte juryn ha varit tyst och gett honom den kredit han förtjänade. Han hade iaf inte kommit med i finalen, men ändå inte behövt att känna att allt var skit. Den enda som höll inne med det värsta var Andreas. Det skall han heder för.

Jag blev i vilket fall glad att Alice kom till finalen. En toppentjej som jag har börjat gilla alltmer.

Hon måste vinna….!!!

RÖSTA PÅ ALICE!

Men det brukar gå bäst för tvåorna, så uppmaningen kanske är fel. Men Kevin lär ju vinna så …


5 reaktioner på ”Alice och Kevin till finalen, men RÖSTA PÅ ALICE

  1. Ska vi starta en Facebookgrupp för att få fler att rösta på Alice? Jag tycker också Kevin bluffat sig fram och han har inte utvecklats utan är likadan nu som i början.

  2. Att Kevin har varit med i den Maltesiska eurovision är ingen hemlighet. Det har varit känt redan från start. Att ni har missat den detaljen säger ju mer om er förmåga att leta information… Att dissa honom för den skull är rätt fånigt. Och det är ju så att han är bäst i årets omgång. Han levererar gång efter gång. Att det kan kännas för ”färdigt” är en sak, men han är med, och med den konkurrens han har haft så är han outstanding. Det var väl bara de första par, tre programmen som det fanns något motstånd värt namnet.

  3. Angelica
    Rent ”juridiskt” är det säkert inget fel i att Kevin är med. Vad jag vet handlar det om att han inte får ha givit ut en platta på Malta. Det jag reagerar emot är att han höjs till skyarna, istället för att bedömas med detta som grund. Han skulle helt enkelt ha haft högre krav på sig.

    Men, allt kanske beror på hur man ser på vilket syfte Idol skall ha. Utvecklande av talanger eller en tävling med redan färdiga talanger och andra som då inte har någon chans att vinna. Dock en möjlighet att bli kända och nå framgång.

    Om man gör jämförelser med andra områden tar man hänsyn till vilken grund man har. Okey, man vinner, man får det högsta betyget, men man hymlar inte – man säger: Det är inte så konstigt eftersom jag redan kan det här.

    Kulturbloggen
    Jo det kan man göra, men jag tror det har större effekt att blogga om det. Inför finalen, blogga med rubriken RÖSTA PÅ ALICE!

  4. Corven
    Kan så vara att vi missat informationen och att det säger något om oss själva. Men det är som jag skrev i min förra kommentar – jag reagerar över Juryn. Det är den jag i första hand dissar och Kevins ödmjuka framtoning i andra hand som jag inte trott på sen ett tag tillbaka. Hans begåvning dissar jag inte.

    Jag började misstänka efter några program att de här sammanhangen inte var helt obekanta för honom.

Kommentera

