Let´s dance; Blondinbella, (Bagge ..och ”Värstingen” Kitty :-)) och en perfekt landning

Kitty verkar vara i onåd hos domarna (se AB) … förstår egentligen inte varför. Men utmanar väl programidén … Så lite som 4 poäng var väl inte hennes prestation värd, eller? De borde kunna ta det hela med humor. Det är ju inte SYTYCD … !

Jag undrar hur många som satt framför TV-skärmen igår och väntade på att Isabella Löwengrip, dvs. Blondinbella skulle snubbla och ramla (om inte annat gjorde nog Carolina Gynning och Katrin Zytomierska) . Med tanke på all kritik hon har fått på sin blogg och bråket mellan CG och KZ, tror jag nog det var en hel del som gjorde det. MEN, hon ramlade inte och hon var väldigt duktig. Och så är hon ju otroligt vacker oxå!

Det är spännande att se människan bakom en blogg. Här framstår hon som trevlig och rentav ödmjuk, medan hon bakom skärmen ger en annan bild av sig själv. Det är väl det som man kan se som att ha ett högt kulturellt kapital och ett habitus som ger förmågan att föra sig i olika sammanhang.

Jag röstar inte på Blondinbella, inte på någon – men jag vill gärna att hon är kvar i tävlingen. Skall bli kul att se hur hon utvecklas.

Om Laila Bagge finns inget att säga – suverän prestation!

Jag blev väldigt rörd av att se Elisabeth Höglund dansa igår. Det var rent tekniskt inte strålande, men det var vackert. Kanske för att hon gav uttryck för sin egen känsla. Fint!

Och så en strålande landning som inte har ett enda dugg att göra med Let´s Dance, men jag tror alla gärna vill dansa efter detta när chocken har lagt sig:

Se landningen HÄR

Författare: Monika M Ringborg

Aspirerande författare och tidigare universitetslärare.

7 reaktioner till “Let´s dance; Blondinbella, (Bagge ..och ”Värstingen” Kitty :-)) och en perfekt landning”

  1. Det är hon inte alls. Hon är en djupt osäker, extremt snäll tjej som i hela sitt liv kämpat emot mycket dålig självbild och låg självkänsla. Hon är en betydligt bättre förebild än trion Bella, Gynning och Zytomierska-saken. Dessa tre är ytliga (och de två sistnämnda elaka) varelser som tror att måttet på framgång är hur mycket du konsumerar och hur många vimmelbilder du är med på.

    Kitty Jutbring vet att måttet på framgång är hur många människor du är snäll emot under dagen och uppskattas stort för det.

    Jag tror att Agilitydream dömer henne efter hennes utseende som möjligen inte passar personen i fråga.

  2. Nicklas

    Din bild stämmer bättre med den uppfattning jag har fått av henne under de här två programmen. Hon verkar ha en varm personlighet.

  3. varken blondinbella eller nån som tittar på letäs dance har ett starkt kulturellt kapital, fulkultur så att det stinker om det!

  4. Själva programmet Let´s Dance kanske inte genererar ett starkt kulturellt kapital. Men nu talade jag om att det kan visa att Blondinbella har ett högt kulturellt kapital och speciellt ett habitus som hon har från början och även har tillägnat sig, som innebär att hon har möjlighet att agera i olika situationer och upplevas som bekväm i dessa.

    Även en individ med starkt (eller högt) kulturellt kapital kan finna ett underhållningsvärde i Let´s Dance även om det som du väljer att kategorisera programmet som tillhörande fulkulturen.

    Jag värderar inte kultur i termer av fin- eller fulkultur!

Lämna en kommentar