Nostalgiaki

Mymlan har lite pyssel på gång. Säg mig vilken musik du gillar så skall jag säga vem du är. Vi skulle presentera musik som betytt något för oss. Om jag någon gång har haft en verklig Idol och en låt som verkligen satt sig i sinnet på mig, så är det den här första, som ger mig exakt samma känsla idag som för så länge sen. Och när Jim Morrisson dog var det en sorgedag.

LIGHT MY FIRE, med THE DOORS (långversionen, om ni orkar …)

Enligt mig den bästa rocklåten någonsin …. (Min tonårsperiod)

Jag blev nästan portad på ungdomsgården för att jag alltid ville spela den.

Vi har även THE END

… man måste dock vara i en speciell sinnesstämning för att verkligen kunna lyssna på den till slutet. Vilket jag inte är i dag….

Och så en STIFF LITTLE FINGERS-PERIOD – WASTED LIFE Min irländska period

Och jag får inte glömma den här perioden BED OF NAILS och AEROSMITH Min högskoleperiod (många aggressioner behövde kanaliseras :-))

Men det var den jag var, inte är… lite Nostalgia helt enkelt …

Oj, jag glömde Maggie May…. och Tonight´s the Night och David Bowie, Madonna, Stones, ACDC, van Halen … m.fl. Kommer på allt fler … Min åttiotalsperiod.

Har haft en lång klassisk period då jag skrev min avhandling till Mozart, Beethoven m.fl. under den senare delen av 90-talet.

Louis Armstrong

Ingen framför den som han!

Nu är det den här typen av musik som får mig att känna djupt i min själ… Nu är jag inne sen många år tillbaka i den grekiska perioden.

Erotevmenaki

God Jul på er allihopa….

Vem är jag?

MEN, jag har ju helt glömt ULF LUNDELL

som alltid har funnits där …

Författare: Monika M Ringborg

Aspirerande författare och tidigare universitetslärare.

3 reaktioner till “Nostalgiaki”

  1. Nyår -85 jag var där, som vanligt hörde jag till pojkarna längst fram. Light my fire med Doors, Doors är en bortglömd grupp tycker jag för det är helt enkelt underbar musik. Light my fire dansade jag till på sjuttiotalet då Anita Ward gjorde en disco cover på den. God Jul och ett Gott Nytt år

Lämna en kommentar