Athenska drömmar och längtan …..

I början av december funderade jag på att åka till Athen över julhelgen. Ni vet, en vecka bara så där, bo på hotell och bara strosa omkring. Men så hände det där med  Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος och kravallerna och ett totalt sönderslaget Athen. Så jag tänkte inte mer på det…. För även om jag är äventyrlig och är lite av en revolutionär karaktär, är jag inte av den sorten att jag beger mig ut på stan när det är kravaller. Är ganska feg faktiskt.

Jag väntar fortfarande på den där vinsten som gör det möjligt för mig att bo i Athen i några år, men den kommer aldrig. Förstår fasen mig inte varför inte. … Jag ber ständigt till högre makter, men det är ingen som hör mig. Men kanske jag ändå skall åka ner i sommar. Fast det är det där med hettan. Har ju varit där i sex veckor under den hetaste perioden och det var ingenting emot förra sommarens rekord på 46 grader. Blir det en sådan sommar, ja då kommer min kropp inte klara av det. Mentalt, psykiskt och intellektuellt gillar jag när det är hett, dammigt och torrt. Men min kropp gör det inte. Fuktig hetta fungerar dock inte. Då blir jag sjuk. Men i Athen är hettan torr.

Jag får fortsätta drömma och längta och besöka youtube … En annan typ av hetta och förstås … Erotevmenaki

Författare: Monika M Ringborg

Aspirerande författare och tidigare universitetslärare.

Lämna en kommentar