Euron – ja tack

Ja, jag vill att vi inför Euron i Sverige. (SvD)

Röstade ja förra gången till ett medlemskap i EMU och därmed till att införa Euron och skulle göra det igen om det blev en ny folkomröstning som centerpartiet vill. Vi tillhör Europa och skall inte vara beroende av vad som händer i England och USA.

Det finns andra skäl till varför jag säger ja.

Författare: Monika M Ringborg

Aspirerande författare och tidigare universitetslärare.

5 reaktioner till “Euron – ja tack”

  1. Blir det ett ”nej” i en fråga där majoriteten av riksdag och regering tycker annorlunda utlöses en serie av utfall där man konstant försöker få till ett ”ja” med olika ursäkter. Att situationen förändrats t.ex.

    Skulle det däremot bli ett ”ja” avslutas operationerna för all framtid och väljare får aldrig mer chansen att rösta ”nej”.
    Då kommer aldrig situationer att förändras.

  2. Visst är jag emot EMU. Problem med ett ja???? Hade vi inte en folkomröstning? Ni erkänner inte den för att situationen nu är annorlunda, oh! Om fem år får vi då chansen att rösta nej om situationen är annorlunda.

    Tage Danielsson:
    ”Nu är ju det här rätt krångligt för gemene man, så egentligen är det väl ingen idé att ha folkomröstning om sånt här. Folk i allmänhet dom tänker förstås på sitt grovhuggna vis att det som hände i (EMU)Harrisburg verkligen har hänt. Dom tar det som – en sanning. Dom förstår inte att en sak som inte ens är sannolik, den kan ju ännu mindre vara sann.”

    Jag kommer att rösta nej även denna gång om det blir så och jag kommer att göra det utan att behöva stå till svars till någon.

Lämna en kommentar